Η γρίπη είναι μια μολυσματική νόσος που μεταδίδεται μέσω της αναπνευστικής οδού. Οι περισσότερες εποχικές εξάρσεις παρατηρούνται μεταξύ Οκτωβρίου και Απριλίου.
Τα στελέχη της γρίπης που κυκλοφορούν , από τα οποία νοσεί το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού είναι τα A H1N1, A H3N2, B.

Συμπτώματα

Τα συμπτώματα της γρίπης έχουν αιφνίδια έναρξη με πυρετό, ρίγος, καταβολή, βήχα, πονόλαιμο, συνάχι, κεφαλαλγία και μυαλγίες και διάρκεια συνήθως 2-7 ημέρες.
Επιβάλλεται να αναζητήσουμε ιατρική φροντίδα όταν ανήκουμε στις ομάδες υψηλού κινδύνου ή όταν έχουμε υψηλό και παρατεταμένο πυρετό, δύσπνοια, πόνο στο στήθος, σύγχυση, έντονους εμετούς ή σπασμούς.

Επιπλοκές

– Δευτερογενείς βακτηριακές λοιμώξεις (παραρρινοκολπίτιδα, μέση ωτίτιδα, βρογχίτιδα, πνευμονία)
– Ιογενής πνευμονία
– Περικαρδίτιδα, μυοκαρδίτιδα
– Σύνδρομο REYE
– Ιογενής μηνιγγίτιδα, εγκεφαλίτιδα

Απλά μέτρα προστασίας για να αποφύγουμε να νοσήσουμε από τη γρίπη

– Καλό πλύσιμο χεριών, με σαπούνι και νερό ή αντισηπτικά διαλείμματα
– Απομόνωση του ασθενούς μέχρι να αναρρώσει (χρόνος μετάδοσης: 1 ημέρα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα έως 1 εβδομάδα μετά)
– Έγκαιρος εμβολιασμός (1 δόση του εμβολίου της γρίπης στο τέλος Οκτωβρίου, χρειάζονται 2 εβδομάδες για τη δημιουργία αντισωμάτων)

Ομάδες υψηλού κινδύνου

– Άτομα άνω των 65 ετών
– Άτομα που πάσχουν από χρόνια νοσήματα όπως: καρδιαγγειακά, άσθμα, ΧΑΠ, νεφρική ή ηπατική ανεπάρκεια, νευρομυϊκά νοσήματα, ανοσοκαταστολή (λήψη κορτιζόνης, χημειοθεραπείας), μεταμόσχευση οργάνων, κακοήθειες, διαβήτης, δρεπανοκυτταρική αναιμία.
– Εγκυμοσύνη
– Άτομα που φροντίζουν παιδιά κάτω των 6 μηνών ή ασθενείς υψηλού κινδύνου.
– Κλειστοί πληθυσμοί (σχολεία, στρατόπεδα, ιδρύματα)
– Ιατρονοσηλευτικό προσωπικό

Στο Πράξις Υγείας παρέχουμε άμεση ιατρική φροντίδα & διαγνωστικό έλεγχο.
Κλείστε το ραντεβού σας online, εύκολα και γρήγορα!

Αντενδείξεις εμβολιασμού

Ένας σοβαρός λόγος για να μην εμβολιαστεί κάποιος είναι να έχει αλλεργία στο αυγό.

Ανεπιθύμητες παρενέργειες

Υπάρχουν κάποιες ανεπιθύμητες αν και σπάνιες: πόνος στο σημείο της ένεσης, καταβολή, μυαλγίες, πυρέτιο, σύνδρομο Guillain Barre (συνδέεται περισσότερο με τη νόσηση από τη γρίπη παρά με το εμβόλιο).

Θεραπεία γρίπης

– Συμπτωματική (ανάπαυση, ενυδάτωση, αντιπυρετικά, παυσίπονα)
– Αντιβιοτικά, αλλά μόνο αν υπάρχουν βακτηριακές επιπλοκές
– Ειδική αγωγή (οσελταμιβίρη) σύμφωνα με την κρίση του ιατρού για πρόληψη ή θεραπεία σε ασθενείς υψηλού κινδύνου ή με σοβαρά συμπτώματα ή με επιδεινούμενη κλινική εικόνα).

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΗ
ΠΑΘΟΛΟΓΟΣ