Η κρίση πανικού χαρακτηρίζεται από ένα ξαφνικό «κύμα» έντονου άγχους, ψυχολογικής διέγερσης, φόβου, στομαχικών διαταραχών και αδιαθεσίας.

Πως εμφανίζεται: Τα επεισόδια εμφανίζονται απότομα και η αιτία μπορεί να είναι συγκεκριμένη (π.χ. φόβος για μια κατάσταση) αλλά και αόριστη, δηλαδή το άτομο δεν καταλαβαίνει τι πυροδότησε την κρίση. Τα συνήθη συμπτώματα είναι: δυσκολία στην αναπνοή, ταχυκαρδία, πόνος στο στήθος, τρέμουλο, εφίδρωση, αίσθημα ναυτίας και αδυναμία. Το άτομο επίσης μπορεί να νιώθει ακόμα εντονότερα και δυσάρεστα συναίσθημα, όπως ότι χάνει τις αισθήσεις του ή τα λογικά του.

Θεραπεία:

Οι κρίσεις πανικού, όπως και κάθε αγχώδης διαταραχή, μπορούν να θεραπευτούν αν αντιμετωπιστούν άμεσα και με τη σωστή θεραπεία.

Οι δύο κύριοι τύποι θεραπείας είναι η ψυχοθεραπεία και η φαρμακευτική αγωγή.

Η ψυχοθεραπεία συνήθως έχει ως στόχο να βοηθήσει το άτομο να αναγνωρίσει και να αποδυναμώσει την πηγή του στρες και του φόβου του, εστιάζοντας παράλληλα σε τεχνικές χαλάρωσης.

Σε ό,τι αφορά τη φαρμακευτική αγωγή, η χορήγηση αντικαταθλιπτικών φαρμάκων για μικρές μικρές χρονικές περιόδου μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση των κρουσμάτων και την ένταση με την οποία αυτά εκδηλώνονται.

Οι κρίσεις πανικού, που ουσιαστικά αποτελούν ένα σύμπτωμα, συμβαίνουν όλο και σε περισσότερους ανθρώπους, πιθανότατα και λόγου του αυξημένου άγχους που προκαλεί ο σύγχρονος τρόπος ζωής.

Παρά το γεγονός ότι είναι δυσάρεστες και πολλές φορές προκαλούν τρόμο, οι κρίσεις αυτές δεν φαίνεται να είναι επικίνδυνες για τη σωματική ή την ψυχική μας υγεία.

Όπως συμβαίνει και με άλλες διαταραχές ψυχικής υγείας, η ακριβής αιτία των κρίσεων πανικού δεν είναι πλήρως κατανοητή, όμως πριν… πανικοβληθείτε, θυμηθείτε ότι το μισό μέρος της θεραπείας, είναι η αναγνώριση του προβλήματος, γι’ αυτό και επιβάλλεται να απευθυνθούμε στον ειδικό γιατρό.